Duża konkurencja w branży e-commerce motywuje właścicieli mniejszych biznesów online do intensyfikowania działań, mających na celu zwiększenie sprzedaży online. I wcale nie chodzi tutaj o większe nakłady finansowe idące w reklamę, a raczej o modyfikację elementów sklepu internetowego. Jakie praktyki zwiększą potencjał sprzedażowy naszej witryny?
Optymalizacja strony produktowej
Strona produktowa to wizytówka, która w dużej mierze odpowiada za to, czy klient faktycznie zechce zapoznać się z produktem i usługą. Pierwsze wrażenie, jak doskonale wiemy, zrobimy tylko raz, a od niego zależy, czy klient w ogóle wejdzie w szczegóły naszej oferty.
Jak zoptymalizować stronę produktową? Przede wszystkim atrakcyjne zdjęcia wysokiej jakości, które odda nie tylko najważniejsze cechy produktu, ale także sposób jego użycia. Opis produktu powinien być unikalny, co wpłynie przy okazji na lepsze pozycjonowanie strony. Na stronie produktowej powinniśmy koniecznie wyeksponować cenę i możliwość wybrania produktu do koszyka.
Czy to wszystko? W zasadzie tak. Coraz częściej to właśnie minimalizm stron produktowych przemawia na korzyść i klient, będący w stanie konceptualnie ogarnąć informacje dostarczane przez nas, będzie bardziej skłonny do finalizacji zakupu, niż w przypadku atakowania go setkami linijek tekstu. Prostota i estetyka – to zwiększy naszą sprzedaż online.
Uproszczenie procesu zakupowego
Projektowanie stron internetowych to nie tylko działania związane ze stworzeniem optymalnej technicznie witryny, ale także działania, które mają na celu zwiększenie satysfakcji klienta z wizyty w naszym sklepie. Jednym z najistotniejszych obszarów UX w zakresie e-sklepów jest stworzenie transparentnej i prostej ścieżki zakupowej.
Klient nie powinien mieć żadnego problemu z tym, aby w ciągu kilku chwil wybrać produkt, potwierdzić zakup i go opłacić. To bardzo ważne z punktu widzenia nie tylko zadowolenia klienta, ale także wskaźnika porzuconych koszyków. Dlaczego zakupy nie są finalizowane? Właśnie przez skomplikowany proces zakupowy. Wymóg logowania, rejestracji, szereg dodatkowych okien z propozycją dodatkowych zakupów, brak możliwości opłacenia zamówienia online – to zniechęca klientów i sprawia, że pójdą do konkurencji. Uproszczenie zakupów do granic możliwości pozwoli na przekonanie tych klientów, dla których oszczędność czasu jest priorytetem.
Wykorzystanie recenzji i opinii klientów
Dzisiaj każdego dnia atakowani jesteśmy dziesiątkami reklam, które zachwalają różne produkty i usługi. Ekspozycja takiego marketingu jest na tyle duża, że robi to na nas coraz mniejsze wrażenie. Wystarczy spojrzeć na nasze własne doświadczenia z tym związane i zadać pytanie – co nas przekona do zakupu – pięknie napisany opis produktu czy obiektywna opinia lub recenzja klienta? Odpowiedź może być tylko jedna.
Dlatego dysponując jakościowym produktem lub usługą chwaloną przez dotychczasowych klientów, warto wykorzystać tego asa w rękawie i chwalić się tego typu opiniami. Oczywiście każdy może samodzielnie sprawdzić ocenę naszego biznesu, ale sprawmy, by klienci już od samego początku, wchodząc na stronę naszego sklepu, zdali sobie sprawę z tego, że mają do czynienia z osobą, która dba o satysfakcję klientów. To naprawdę działa i wykorzystanie opinii i recenzji klientów może przekonać niejednego do spróbowania naszego produktu.
Zoptymalizowanie mobilnej wersji sklepu
Branża e-commerce wiele zyskała w ciągu kilku ostatnich lat, podczas których zwyczaje zakupowe konsumentów uległy przesunięciu w stronę zakupów online. Reklama sklepu internetowego w Google, choć niezwykle skuteczna, nie da tak dobrych efektów sprzedażowych, jak optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych.
Już na etapie projektowania sklepu internetowego powinniśmy wziąć pod uwagę potrzeby konsumentów robiących zakupy za pośrednictwem swoich smartfonów, warto zauważyć, że jest ich więcej niż tych kupujących z użyciem laptopów lub komputerów. Google w bardzo restrykcyjny sposób podchodzi do analizowania każdej witryny pod kątem responsywności z urządzeniami mobilnymi i każdy problem techniczny może spowodować spory spadek w rankingach. Strona mobilna to niezawodny sposób na to, by w szybkim tempie zyskać uwagę nowych klientów, którzy trafią na naszą stronę za pomocą urządzenia mobilnego.