Startując ze swoim nowym biznesem trzeba się zastanowić w jaki sposób przekonać ludzi, aby skorzystali z naszych usług. Najpierw jednak muszą oni o nas przynajmniej usłyszeć.
Marketing klasyczny – czy jest opłacalny w dzisiejszych czasach?
Wiadomo, że w każdej branży jest ogromna konkurencja i nie jest łatwo zmienić nawyki niektórych konsumentów. Wiele osób w tej chwili szuka informacji w Internecie o usługach ich interesujących, ale jednak jeszcze część ludzi zwraca uwagę na bilbordy lub ulotki im rozdawane. W momencie, gdy taka reklama ich zaciekawi to mogą oni zapamiętać nasz biznes.
W jakich przypadkach warto spróbować marketingu klasycznego?
Marketing klasyczny idealnie się sprawdzi, gdy prowadzimy jakiś lokal, do którego jest trudno trafić. W takim przypadku wykupienie miejsca na reklamę może uświadomić potencjalnym klientom, gdzie prowadzimy swoją działalność. Bilbordy pełnią idealnie swoją funkcję przy trasach często uczęszczanych, bo można na nich pokazać, że na przykład za pięć kilometrów znajduje się restauracja z dobrym jedzeniem. Tak to kierowca jadący szybko mógłby przegapić taki zajazd, a tak to wie, że w tych okolicach znajduje się restauracja serwująca określoną kuchnię. W wielu biznesach również może sprawdzić się rozdawanie ulotek z informacją czym się zajmujemy i jakie usługi świadczymy. Na ulotkach może się znaleźć jakaś promocja, która zachęci klientów do odwiedzenia lokalu i przetestowania usług, które dla nich przygotowaliśmy.
Jednym ze sposobów na klasyczny marketing jest też umieszczenie reklamy w jakiejś lokalnej gazecie, dzięki czemu czytelnicy tego czasopisma będą mieli szansę dowiedzieć się czegoś o naszym profilu działalności.
Marketing klasyczny ma się dobrze, ale przydały by się regulacje żeby nie zaśmiecać krajobrazu miejskiego.