Przeciętny Polak spędza w Internecie 2-3 godziny dziennie. To właśnie tam użytkownicy odczuwają potrzeby zakupu nowych przedmiotów, inspirują się i przeglądają profile marek. Firmy rozwijające swoją działalność o sklepy internetowe, profile w mediach społecznościowych czy działania pozycjonujące w wyszukiwarkach zwiększają swoją przewagę na rynku. Przedstawiamy 4 sposoby, jakie musisz wykorzystać budując swoją pozycję online.
-
Profil w mediach społecznościowych czyli jak Cię widzą… tak Cię kupują
Obecność firmy w mediach społecznościowych zwiększa zaufanie do marki. To także tani, szybki i bezpośredni sposób kontaktu z potencjalnymi klientami. Tworząc profil w serwisach takich jak Facebook, Instagram czy TikTok budujesz społeczność, która będzie na bieżąco z publikowanymi treściami. Zamieszczając posty w mediach społecznościowych dbaj, aby były one wartościowe, ciekawe i przede wszystkim …. różne.
-
Content marketing – wykaż się wiedzą.
Content marketing to marketing oparty na publikowaniu wartościowych dla klienta treści. Wbrew pozorom stworzenie wartościowego contentu nie jest takie proste. Musisz zadbać o to, aby treści były atrakcyjne i nie przytłaczały ilością. Jak nikt znasz produkt, który sprzedajesz. Wyjaśnij użytkownikom za co go pokochają. Możesz zrobić to w formie wpisów na blogu, postów edukujących, poradników itd.
-
SEO czyli im wyżej tym lepiej.
Ile razy „guglowałeś” coś, co Cię interesowało? Z pewnością przejrzałeś pierwszą, max. drugą stronę w wyszukiwarce. I właśnie tam powinieneś się znaleźć odpowiadając na potrzeby Twoich klientów. Działania SEO są niezbędne, gdy firma chce podnieść swoją pozycję w wyszukiwarkach. Obejmują optymalizowanie treści, obrazów i całej zawartości Twojej witryny. Odpowiednio krótki czas ładowania strony, rozmiar czcionki i wielkość zdjęć wpływają na wrażenia potencjalnych klientów. Aby Twoja firma była widoczna w Internecie koniecznie rozważ współpracę ze specjalistą SEO.
UX – z dbałością o Google i … klienta.
Działania SEO muszą pełnić dwie role: optymalizować strony pod wyszukiwarki i zapewniać odpowiednie wrażenia dla potencjalnych klientów. Aby UX (user experience) było na jak najwyższym poziomie musisz zadbać o jakość publikowanych treści. Teksty nie mogą być zlepkiem słów kluczowych, ale wartościowym przekazem, który wyjaśnia, pobudza i systematyzuje informacje.
-
Reklama w social mediach i wyszukiwarce
Aby Twoje działania przynosiły jeszcze lepsze efekty możesz wykorzystać media społecznościowe także jako narzędzie reklamowe. Płatne kampanie reklamowe pomogą Ci osiągnąć wybrany cel: aktywność, konwersje, rozpoznawalność czy nawiązanie kontaktów. Możesz skierować swoje reklamy do odpowiednich odbiorców: w wybranej lokalizacji, wieku, płci czy zainteresowaniach.
Płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach uzupełniają wszystkie działania w Internecie. Warto zdecydować się na tę formę promocji, aby osoby szukające konkretnego produktu mogły znaleźć Twoją firmę. W przypadku jednych i drugich warto zdecydować się na pełną obsługę specjalisty.
Podstawy… ale od podstaw trzeba zacząć. potem można myśleć o bardziej skomplikowanych metodach promocji