Marketing internetowy to praktyka wpływania na zachowania konsumentów w Internecie. Marketing online można również zdefiniować jako wielokanałowy proces komunikacji, który wykorzystuje Internet do angażowania konsumentów w dialog o wartości produktów i usług. Często jest używany synonimicznie z „marketingiem cyfrowym”, ale marketing online wykracza poza kanały cyfrowe. Celem marketingu online jest generowanie leadów, napędzanie ruchu i zwiększanie sprzedaży produktów lub usług organizacji.
Content (treść) jest królem w marketingu online
Treść jest królem. Dlaczego? Ponieważ jest to najważniejszy atut Twojego biznesu. Twoje treści powinny być spójne i napisane w określonym celu. Powinna opowiadać Twoją historię i sprzedawać Twój produkt lub usługę, ale musi również edukować i bawić ludzi po drodze. Treści mogą przybierać różne formy, od blogów, do filmów, artykułów informacyjnych, a nawet aktualizacji w mediach społecznościowych!
Treści, które informują i bawią, mają większą szansę na zbudowanie zaufania między Tobą a Twoimi odbiorcami, ponieważ wiedzą oni teraz więcej o tym, kim jesteś jako osoba/biznes/firma itp., co odróżnia Cię od innych firm w podobnych dziedzinach (jeśli dotyczy), dlaczego powinni kupować od Ciebie, a nie od kogoś innego itp.
Oznacza to, że kiedy w końcu zdecydują, czego chcą od swojego następnego zakupu (czy to online, czy offline), naturalnie wybiorą Twoją firmę, ponieważ istniało to wcześniejsze połączenie zbudowane między nimi poprzez wszystkie istotne informacje udostępnione poprzez różne formy treści w czasie!
- SEO to długoterminowe zobowiązanie.
- SEO to proces, a nie wydarzenie.
- SEO wymaga czasu na zbudowanie, więc nie jest to coś, co można zrobić z dnia na dzień lub oczekiwać natychmiastowych rezultatów. To maraton, a nie sprint!
- SEO jest długoterminową inwestycją i strategią, która wymaga cierpliwości i wytrwałości, aby zobaczyć rezultaty w czasie, gdy twoje wysiłki zwracają się w ciągu miesięcy lub nawet lat pracy (w zależności od celów biznesowych).
Twoja strategia marketingu cyfrowego powinna być mierzalna
Więc co to jest mierzalny cel?
Wymierny cel to taki, który można śledzić i rejestrować, i jest to istotny element każdej strategii marketingu cyfrowego. Chcesz być w stanie zobaczyć, jak twoje wysiłki pracują w kierunku celów, które sobie wyznaczyłeś.
Oznacza to ustawienie celów, które są:
- Wymierne metryki – liczby lub procenty takich rzeczy jak liczby sprzedaży, wrażenia, udziały, kliknięcia linków itp. (tj. „Chcemy zwiększyć liczbę naszych fanów na Facebooku o 200 w ciągu jednego miesiąca.”)
- Mierzalny sukces – kiedy cel został osiągnięty (tj. „Mamy 208 nowych fanów na Facebooku po jednym miesiącu”).
- Mierzalne wyniki – pokazujące, jak dobrze spełnione zostały te wskaźniki („Nasz zysk 200 nowych fanów był o 77 procent lepszy od oczekiwanego.”)
Nie ma jednego, pasującego do wszystkich podejścia marketingowego
Musisz zrozumieć swoich odbiorców i ich potrzeby, swoje cele biznesowe, budżet i ograniczenia czasowe oraz dostępne dla Ciebie zasoby. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia marketingowego. Na przykład, jeśli właściciel restauracji chce rozwijać swoją działalność, może rozważyć stworzenie filmu na YouTube lub Facebooku, wyjaśniającego, jak przygotowują swoje jedzenie lub co czyni je wyjątkowym. Z drugiej strony, jeśli właściciel sklepu odzieżowego chciałby dotrzeć do większej liczby klientów, mógłby zacząć od stworzenia strony na Instagramie ze zdjęciami swoich najnowszych produktów lub zaoferować zniżki dla osób, które śledzą je w mediach społecznościowych.
Search engine optimization (SEO) to proces poprawy widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach. Jest to długoterminowe zobowiązanie i nie stanie się to z dnia na dzień. SEO nie jest szybkim rozwiązaniem, ale jest to coś, co możesz zrobić, aby pomóc sobie w lepszej pozycji w Google i innych głównych wyszukiwarkach. Pierwszym krokiem do zrobienia tego dobrze jest zrozumienie, co właściwie oznacza SEO.
Social media marketing (SMM) to forma marketingu internetowego, która polega na promowaniu marek, produktów i usług za pośrednictwem platform mediów społecznościowych.
Social Media Marketing to nie tylko duże platformy, takie jak Facebook czy Instagram. Chodzi również o angażowanie klientów online na bardziej osobistym poziomie. Może to być poprzez odpowiadanie na pytania, udzielanie porad lub po prostu bycie dostępnym, aby angażować się z ludźmi, którzy lubią Twoją markę i chcą porozmawiać z kimś z niej. Media społecznościowe dają firmom możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami i sprawdzenia, co myślą o nich, jak również o ich ofercie produktowej lub usługowej.
Aby robić to skutecznie, potrzebujemy społeczności zwolenników, którzy będą słuchać, kiedy mówimy – dlatego ważne jest, abyśmy budowali relacje poprzez bycie spójnym w naszych przekazach we wszystkich kanałach, gdzie to możliwe, tak aby ludzie czuli się związani niezależnie od tego, gdzie zetknęli się z nami po raz pierwszy
Jeśli chcesz odnieść sukces w marketingu internetowym, ważne jest, aby zrozumieć, że nie jest to szybki sposób, aby się wzbogacić. To wymaga dużo wysiłku i czasu, aby zobaczyć wyniki. Marketing internetowy nie jest czymś, co można oczekiwać, aby stać się z dnia na dzień. To wymaga pracy, ale jak wszystko inne w życiu, jeśli umieścić czas i energię do czegoś, to twoje szanse na sukces znacznie wzrośnie!
Podsumowanie artykułu o marketingu online i contencie
Kiedy po raz pierwszy zaczynasz z marketingu internetowego, może być trudno wiedzieć, gdzie zacząć. Istnieje tak wiele różnych strategii i taktyk tam! Ale najważniejsze jest, aby zrozumieć, jakie są Twoje cele, a następnie znaleźć najlepszy sposób dla Ciebie osobiście, aby osiągnąć te cele. Jeśli oznacza to spędzanie dużo czasu na SEO lub inwestowanie w płatne reklamy – proszę bardzo! Upewnij się tylko, że jakiekolwiek podejście (lub podejścia) ma sens dla Twoich potrzeb biznesowych.