Dlaczego SEO powinno być ważne dla strony internetowej Twojej firmy?

SEO to proces optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Odbywa się to poprzez przestrzeganie zestawu wytycznych, które Google i inne wyszukiwarki opublikowały dla swoich użytkowników. Ten przewodnik wyjaśni Ci wszystko, co musisz wiedzieć o SEO, w tym dlaczego jest to ważne dla Twojego biznesu!

W czym pomaga SEO?

  • SEO pomaga poprawić użyteczność Twojej strony.
  • SEO ułatwia ludziom znalezienie twojej strony.
  • SEO pomaga uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co oznacza, że więcej osób zobaczy Twoją firmę i stanie się klientami.

Rezultatem jest lepsze doświadczenie użytkownika dla ludzi patrzących na twoją stronę, co czyni ich bardziej prawdopodobnymi, aby powrócić ponownie i ponownie w czasie i ostatecznie stać się lojalnymi klientami!

SEO zwiększa świadomość marki

Świadomość marki jest ważna dla firmy, ponieważ pomaga im rozwijać swój biznes. Jeśli masz więcej klientów i dokonujesz większej sprzedaży, osiągniesz większy zysk.

Firma, która ma wysoki poziom świadomości marki ma:

  • Większą bazę klientów.
  • Więcej lojalnych klientów (klienci, którzy kupują od nich regularnie)
  • Klienci, którzy są skłonni zapłacić wyższe ceny za produkty lub usługi oferowane przez firmę.

Poprawia jakość ruchu na stronie własnej firmy dzięki SEO

SEO może poprawić ruch Twojej firmy w następujący sposób:

  • Zwiększa liczbę osób, które odwiedzają Twoją stronę. Im więcej masz odwiedzających, tym bardziej prawdopodobne jest, że staną się klientami i powtarzającymi się gośćmi. Odwiedzający są również bardziej skłonni do dzielenia się nim z innymi ludźmi, co prowadzi do dalszego wzrostu poprzez marketing słowny.
  • Zwiększa liczbę osób, które klikają przez swoją stronę. Zwiększony ruch oznacza, że będzie wyższy wskaźnik kliknięć na reklamy lub linki w artykułach o Tobie lub Twoich produktach/usługach. To może prowadzić bezpośrednio do konwersji, takich jak sprzedaż i prowadzi (potencjalnych klientów).
  • Zwiększa liczbę osób, które pozostają na swojej stronie dłużej niż inni, to jest znane jako czas na stronie (TOP). Wysoki TOP wskazuje, że czytelnicy znajdują wartość w tym, co czytają, więc chcą więcej informacji, a nie wziąć swój biznes gdzie indziej natychmiast po znalezieniu wszystko, czego potrzebują w tym momencie.

SEO pomaga rozwijać się Twojej firmie w zglobalizowanym świecie

W zglobalizowanym świecie, znaczenie SEO staje się coraz bardziej widoczne. Badanie przeprowadzone przez Google wykazało, że firmy, które były w stanie uplasować się wysoko w wynikach wyszukiwania, miały średni roczny wzrost przychodów o 2,5%. Choć może się to wydawać niewielką liczbą, należy pamiętać, że prawie 90% konsumentów dokonuje wyszukiwań w Google przed zakupem czegokolwiek w sieci. Jeśli uda ci się sprawić, by strona internetowa twojej firmy znalazła się wyżej w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing, będziesz miał więcej klientów niż gdybyś nie miał żadnego SEO.

Inne firmy, które odniosły sukces dzięki SEO to Amazon (który zaczynał jako księgarnia internetowa), Netflix (który zaczynał jako wypożyczalnia DVD) i Uber (który zaczynał jako serwis taksówkowy). Wszystkie te trzy firmy były w stanie rozwinąć swoją działalność, ponieważ były w stanie dostać się do pierwszej dziesiątki wyników dla dowolnego słowa kluczowego lub frazy, którą chciały – a kiedy już się tam znalazły, ludzie naturalnie klikali na nie, szukając tego, czego potrzebowali.

Ludzie wolą kupować na pierwszej stronie Google

Na przykład badanie przeprowadzone przez Conductora wykazało, że 94% ludzi woli kupować od firm, które znajdują się na pierwszej stronie Google. Ponadto, jeśli chodzi o decyzje zakupowe, 71% osób stwierdziło, że są bardziej skłonni kupić od firmy, jeśli znajduje się ona na pierwszej stronie. To dlatego wiele firm inwestuje w SEO, aby mogły uzyskać większy ruch i sprzedawać więcej produktów lub usług.