Praca marketingowca zmienia się tak samo, jak otaczające środowisko, gospodarka, kultura oraz społeczeństwo. Wymaga ciągłej obserwacji panujących trendów i potrzeb konsumenckich. Poszukuje innowacji oraz świeżego spojrzenia na świat.
Jak przeobraziła się praca marketingowca na przestrzeni lat?
Na początku reklama prasowa była czymś, co wzbudzało zainteresowanie. Później pojawiła się ona w telewizji, co spowodowało marketingową rewolucję, ponieważ po raz pierwszy można było oprócz dźwięku prezentować obraz w ruchu. To otworzyło furtkę, dla wielu produktów, które w końcu mogły zaistnieć w mass mediach, a ich głównym atutem była atrakcyjność wizualna. Od razu nasuwa się pytanie, co dzisiaj marketingowcy wymyślą, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów?
Ambient reklama – nowe oblicze reklamy i pracy marketingowców
Coraz częściej słychać, że w ramy klasycznego marketingu wkradła się nuda. Klienci od niechcenia oglądają kolejny blok reklamowy w telewizji. Mało, kto czyta ogłoszenia w gazecie. Banery wyskakujące w Internecie bywają irytujące, a ulotki wrzucane są od razu do kosza.
Ciekawostką jest, że w odpowiedzi na rutynę klasycznej reklamę, powstała ambient reklama, która zachwyca, zaskakuje, intryguje, a czasami nawet bulwersuje. Wykorzystuje ona lokalizacje często odwiedzane przez konsumentów, jak rynki, przystanki, koncerty oraz imprezy, ciekawie wykorzystując otoczenie. Jest bardzo precyzyjna, dokładnie ukierunkowana i przeważnie ma charakter jednorazowy.
Przykładem skutecznego ambient marketingu na naszym rynku, była akcja przeprowadzana przez jedną z firm, zajmujących się wyposażeniem wnętrz. Otóż na przystankach autobusowych w pewnej miejscowości rozłożono eleganckie kanapy, na których znudzony oczekiwaniem podróżny, mógł spokojnie poczekać i przy okazji przetestować produkt.
Współczesna reklama musi przede wszystkim intrygować, nawet poprzez wzbudzenie kontrowersji.