Obecnie wszystko przenosi się od Internetu. Mówi się, że jeśli biznes nie ma strony w sieci, to nie istnieje. Skoro tak duży nacisk kładzie się na działania online, to czy klasyczny marketing wciąż ma jeszcze sens? Okazuje się, że jak najbardziej! Ważne jest jednak to, aby wiedzieć, jak go właściwie wykorzystać.
Klasyczny marketing – dla kogo?
Klasyczny marketing jest świetnym rozwiązaniem dla wszystkich firm, które w jakimkolwiek stopniu stykają się z klientem w świecie rzeczywistym. Oczywiście doskonale sprawdzi się dla takich biznesów jak restauracje, bary, kluby, fryzjerzy, makijażystki czy inne branże świadczące usługi.
Tradycyjny marketing może być jednak także dobrym rozwiązaniem dla sklepów internetowych. Jak to możliwe, skoro nie spotykają się oni bezpośrednio z daną osobą? Świetnym pomysłem zastosowania tradycyjnej promocji w takim biznesie jest dodawanie ulotek do zamówień. Mogą to być foldery z podziękowaniem za zakupy i zniżką na kolejne zamówienie. Klasyczny marketing będzie także dobrym rozwiązaniem do reklamy dużych eventów, np. w formie billboardów, ponieważ mają one szansę dotrzeć do sporej liczby zainteresowanych osób.
Przykłady klasycznego marketingu, które wciąż działają
Do przykładów klasycznego marketingu, który wciąż działa, należą:
- ulotki – nie mogą to być jednak zwykłe broszury, a foldery z korzyścią dla klienta, np. rabatem na usługę;
- marketing bezpośredni – mowa o zapraszaniu wybranych przechodniów do restauracji lub baru;
- billboardy – świetnie sprawdzają się w przypadku nagłaśniania ważnych akcji, np. społecznych, które może zorganizować marka w celu ocieplenia wizerunku.